• Gratis nettpublikasjon
  • Språk: Norsk og engelsk utgave
  • Antall sider: 240
  • Tekster:  Boel Christensen-Scheel, Wendy Woon, Asta Busingye Lydersen, Maria Lind, Emily Pringle
  • ISBN / Varenummer: ISBN 978-82-8154-134-4
  • Ugivelsesår: 2019

Nasjonalmuseet initierer mange ulike satsinger som formidler opplevelser, diskusjon, og kunnskap om kunst, arkitektur og design. Sommeren 2017 ble det gjennomført et internasjonalt seminar om formidling i kunstmuseer, under tittelen Learning Strategies for a New National Museum. Målet var å avdekke nytt formidlingspotensial for det «nye» Nasjonalmuseet, i et mer synlig og aktivt samspill med byen, befolkningen og samtiden.

Noen av innleggene fra seminaret er nå blitt artikler i denne publikasjonen, som kan lastes ned gratis på norsk og engelsk. Introduksjonen er skrevet av Boel Christensen-Scheel, professor i estetikk og kunstteori ved OsloMet – Storbyuniversitetet. Hun var en av initiativtakerne til seminaret.

Last ned norsk utgave

Last ned engelsk utgave