Foto: Nasjonalmuseet / Annar Bjørgli
  • 8., 15., 22. og 29. oktober 2023 kl 12.00–13.30 og kl 14.30–16.00
  • Familievennlig
  • Begrenset antall plasser

29. oktober kan dere bli med på Silva kl. 12.00, 13.00, 14.00 og 15.00.

Tap av biologisk mangfold er en stor trussel for livet på jorda. Nærmere 50 % av de truede artene i Norge lever i gammel eller urskogsnær skog. Hva kan vi gjøre for å ta bedre vare på mangfoldet i skogen?

Urskogen Silva er et interaktivt verksted hvor barna inviteres inn i et univers som åpner opp for nysgjerrighet for både kunst og natur og hvor de kan bidra til å redde urskogen. I samlingspresentasjonen kan du og barna også oppleve hvordan kunstnere har arbeidet med skogen som tema og motiv gjennom tidene. Kanskje tar dere turen dit før eller etter et besøk i Silva?

Verkstedet passer for alle over 3 år og befinner seg i underetasjen ved garderobene i Nasjonalmuseet. Omvisningen varer i cirka 90 minutter.

Oppmøte er bak Vestibylen, rett ved døren inn til rom 1 i Samlingen. Omvisningen er gratis med gyldig inngangsbillett til museet og eget Silva-stempel som du får i Infoskranken.