En mann står foran et glassmonter og snakker til flere tilhørere
Bli med på omvisning i Nasjonalmuseet!
Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg
  • 26. mars 2024 kl. 12.00–12.45
  • Nasjonalmuseet

Bli med på en vandring i samlingspresentasjonen og få en introduksjon til utvalgte kunstverk og gjenstander fra oldtiden til og med 1800-tallet.

I omvisningen ser vi på hvordan ideer, idealer, materialer og teknikker utveksles i møter mellom forskjellige kulturer og geografiske områder over tid; fra Baldisholteppet fra tidlig middelalder, til den kinesiske Dragevasen fra 1400-tallet, til 1700-tallets Nøstetangen-pokaler, og til 1800-tallets kunstindustri.

Oppmøte er bak Vestibylen, rett ved døra inn til rom 1 i Samlingen. Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten til museet. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Påske i Nasjonalmuseet

Utforsk Nasjonalmuseet i påska! I påskeuka kan du få med deg omvisninger og verksteder i forbindelse med samlingen og temporære utstillinger. Bli med på vandringer i samtidskunst, arkitektur, eldre bildekunst og designhistorie.

Nysgjerrig på

«Nysgjerrig på» er omvisninger som byr på et overblikk over et aktuelt kunstnerskap, noen kunstverk eller et tema innen, kunst, arkitektur og design. Ønsker du noe som går mer i dybden? Nasjonalmuseet tilbyr også «Dypdykk»; omvisninger som dykker dypere inn blikk i et tema.

«Nysgjerrig på» arrangeres flere ganger i uka fra januar til juni 2024.

Se kalender for tidspunkter