Du skal føle deg trygg når du besøker Nasjonalmuseet. Vi følger nyeste retningslinjer og tilpasser besøket så du får en best mulig opplevelse.

Vi ber alle vise hensyn til hverandre og følge nasjonale tiltak og anbefalinger. Du kan lese om det som gjelder for besøk og arrangementer i museet her

Avstand og munnbind

• Det er påbud med munnbind i museer og butikker når man ikke kan holde en meters avstand.
  • Det er påbud med munnbind på arrangementer uavhengig av om man sitter eller står.
  • Munnbind vil være tilgjengelige.

Bestilt plass til arrangement?

• Myndighetene har satt en grense på maksimalt 30 personer på offentlige innendørs arrangementer uten faste sitteplasser, og 200 personer ved bruk av faste sitteplasser.
  • For arrangementer med sitteplasser vil alle få tildelt en plass. Møt opp i god tid.
  • Ikke møt opp dersom du er syk eller har luftveissymptomer.

Velkommen til gode og trygge opplevelser hos oss!