Illustrasjon som viser en plass foran et museumsbygg, med stort tre sentralt og bord og stoler rundt
Illustrasjonen viser hvordan plassen foran det nye Nasjonalmuseet kan bli. Arkitekt: Kleihues + Schuwerk
Foto: MIR (illustr.)/Statsbygg

Avlyst

Basert på situasjonen med koronaviruset og retningslinjer fra Folkehelseinstituttet (FHI) har vi besluttet å stenge Nasjonalmuseet – Arkitektur, Villa Stenersen og Mellomstasjonen fra og med torsdag 12.03 til og med mandag 15.06. Dette innebærer at alle våre arrangementer i denne perioden er utsatt eller avlyst. Vi følger situasjonen tett og vil informere publikum om oppdaterte datoer. Vi beklager og håper på forståelse for dette.

Vil du vite mer om det nye Nasjonalmuseet?

I Mellomstasjonen foran det nye museet forteller vi hver lørdag om den store flytteprosessen, det nye bygget, utstillingene, biblioteket og de øvrige publikumsområdene og museets historie. Foredraget holdes av en av våre formidlere, er helt gratis og krever ingen påmelding.

Fra Mellomstasjonen har du god utsikt mot det nye Nasjonalmuseet og museumsplassen. Her kan du også studere modeller fra byggeprosjektet og kikke i butikken.

Foredraget arrangeres hver lørdag kl. 13, med forbehold om endringer.

Velkommen!

Det er også mulig å bestille private foredrag til grupper