The A.C. og Nasjonalmuseet ønsker å senke terskelen til kunstverden og holder derfor inspirerende tegneverksted slik at alle kan få en smakebit på kunstnerisk praksis.

Uavhengig av ferdigheter og erfaring, ønsker vi alle velkommen til fysisk tegneverksted på Mellomstasjonen, rett foran det nye museet

Under kveldens verksted vil the Art Collective dele av sine beste tips og triks om komposisjon, farge, kontraster og dybde for at du selv får laget tegninger du fornøyd kan henge på veggen hjemme.

Med en variasjon av korte og lange oppgaver skal vi tegne med både soft- og oljepasteller. Verkstedet består av morsomme tegneøvelser som vi aldri går lei av, samtidig som vi hele veien øver på å tegne det vi ser, og ikke det vi tror vi ser. Resultatet blir fargerike stilleben og tegninger som kanskje får streken til å vandre i retning av selveste Pablo Picasso.

The A.C har valgt ut flere verk fra Nasjonalmuseets store samling til inspirasjon for kveldens tegneøvelser. Kurator Ingvild Hammervoll fra museet vil også være tilstede og dele spennende historier, fun-facts, og fakta om noen av verkene fra museets samling.

Ønsker du å la deg inspirere på forhånd kan du gå inn og lage din egen samling i Nasjonalmuseets digitale samling eller se The A.C sin her