Illustrasjon av stort moderne bygg med lysende hall på toppen foran et eldre bygg
Illustrasjon: MIR Kommunikasjon AS, Statsbygg / Kleihues + Schuwerk

En lysende utstillingshall av steinglass troner over det nye Nasjonalmuseet. Hvordan relaterer denne lyshallen seg til andre kjente glasspaviljonger i arkitekturhistorien? Og hva kan vi si om Nasjonalmuseets utforming i forhold til skiftende idealer for museumsarkitektur?

I et foredrag med seniorkurator Talette Rørvik Simonsen inviteres publikum til å bli bedre kjent med Kleihues + Schuwerks ruvende bygg.

Vi forventer stor pågang og anbefaler deg å være tidlig ute.

Gratis adgang. Ingen påmelding. Velkommen!

I 2022  åpner det nye Nasjonalmuseet, men nedtellingen har allerede startet. Gjennom en serie foredrag, samtaler og pop-up-utstillinger kalt MOT ET NYTT MUSEUM vil vi gi et innblikk i det faglige arbeidet som har foregått i kulissene, mens store deler av museet har vært stengt.

Finn flere foredrag her