Foto: Nasjonalmuseet / Vidar Ibenfeldt

Avlyst

Basert på situasjonen med koronaviruset og retningslinjer fra Folkehelseinstituttet (FHI) har vi besluttet å stenge Nasjonalmuseet – Arkitektur og Mellomstasjonen fra og med torsdag 12.03 og ut mars. Dette innebærer at alle våre arrangementer i denne perioden er utsatt eller avlyst. Vi følger situasjonen tett og vil informere publikum om oppdaterte datoer. Vi beklager og håper på forståelse for dette.

Hvor ofte lytter du til byen?

I lydvandringen får du byens lyder og stemmer på øret, samtidig som du vandrer i gatene i Kvadraturen. Underveis får du oppgaver, øvelser og utfordringer.

Ved hjelp av hodetelefoner og museets guider blir du ført rundt i gatene. Du får Oslos egen fortellerstemme og fortellinger og påstander fra byens befolkning på øret. Du får høre historier og utsagn om byen fra menneskene som bor i den. Av og til får du oppgaver som å stå bom stille, forflytte deg på en spesiell måte eller ta stilling til spørsmål som handler om Oslo.

Lydvandringen passer for alle, uten eller med barn fra 7 år og oppover.

Velkommen!

Lydvandringen er utviklet i samarbeid med Oslo arkitekturtriennale og kunstnerduoen Sachs/Westerdahl».