Fjelltopp om vinteren
Claude Monet, «Kolsåstoppen», 1895.
Foto: Nasjonalmuseet / Børre Høstland

Avlyst

Basert på situasjonen med koronaviruset og retningslinjer fra Folkehelseinstituttet (FHI) har vi besluttet å stenge Nasjonalmuseet – Arkitektur og Mellomstasjonen fra og med torsdag 12.03 til og med 13.04. Dette innebærer at alle våre arrangementer i denne perioden er utsatt eller avlyst. Vi følger situasjonen tett og vil informere publikum om oppdaterte datoer. Vi beklager og håper på forståelse for dette.

Vinteren 1895 reiser Monet til Norge, angivelig for å oppleve snø. To måneder senere vender han tilbake til Frankrike med rundt 30 malerier i kofferten. Nesten 125 år etter Monets reise, har Sparebankstiftelsen DNB brakt ett av Monets «norske» malerier tilbake til Norge og det nye Nasjonalmuseet.

Foredrag ved seniorkurator formidling Ellen Lerberg

Arrangementet er kun for Nasjonalmuseets Venner (det er ikke anledning til å ta med gjest)

Har du spørsmål om dette arrangementet? Kontakt oss på:  venner@nasjonalmuseet.no