Remi Johansen Hovdas alterego, dragdronningen Nabi Yeon Geisha.
Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg

I fortellerstunden «Alex i Mycketland» inviteres barn mellom 4 og 12 år til å delta interaktivt i historien om Alex som har gått seg bort og endt opp i et magisk univers. Barna får kle seg ut og utforske utstillingen Inn i fellesskapet gjennom elementer inspirert av eventyret  Alice i Eventyrland og andre popkulturelle referanser og kjente eventyr. Fortellerstunden er inkludert i inngangsbilletten.

Universet er skapt av det svenske kunst- og arkitekturkollektivet MYCKET, som bygger opp installasjoner med utgangspunkt i å utforske og utfordre etablerte perspektiver knyttet til blant annet legning, klasse og rasisme.

Fortellerstunden ledes av dramapedagog Remi Johansen Hovdas alterego, dragdronningen Nabi Yeon Geisha.

«Alex i Mycketland» er en del av formidlingsprogrammet til utstillingen Inn i fellesskapet, Nasjonalmuseets bidrag til Oslo arkitekturtriennale. Utstillingen er også en del av Skeivt kulturår 2022.