Kristine Five Melvær og Hallgeir Homstvedt.
Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg

Hvordan jobber dagens designere og kunsthåndverkere? Hva setter i gang prosessene deres og hvordan er de påvirket av fortidens idealer og såkalte ikoner?

I forbindelse med utstillingen Scandinavian Design og USA 1890–1980 vil vi arrangere flere møter med dagens formgivere, som snakker om sitt eget arbeid i rammen som denne utstillingen gir.

Denne ettermiddagen treffer vi Kristine Five Melvær og Hallgeir Homstvedt

Inngangsbilletten til museet gir også inngang til arrangementet. Billetten kjøpes på museet.

Begrenset antall plasser, førstehen til mølla. Kom gjerne litt før for å se hele utstillingen.

Velkommen!

NB! Inngang fra baksiden av museet.

Les mer om utstillingen her

Dypdykk

Samtalen inngår i serien «Dypdykk», der Nasjonalmuseet inviterer til møter med kunst, arkitektur og design gjennom fordypning og ekspertise i enkeltverk og fagområder, med en personlig tilnærming.