Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg

Velkommen til siste visningshelg og familiesøndag i utstillingen «Scandinavian Design og USA 1890–1980» i Nasjonalmuseet – Arkitektur i Kvadraturen.
Utstillingen er ferdig i Nasjonalmuseet, og reiser nå videre på turné til Los Angeles.

Om du ønsker liv og røre eller fred og ro, er utstillingen et flott sted å besøke på en sommersøndag.

Våre dyktige omvisere byr på aktiviteter og korte omvisninger i utstillingen; lag konturer, finn motiver i utstillingen, prøv deg på en gigantisk vevstol og sett deg i det som kanskje er verdens største Tripp Trapp-stol! I verkstedet lager vi nye bilder med inspirasjon i sekstitallsdesign. For de minste er det lekerom og for lesehestene rom for fordypning i designlitteratur. Passer for barn fra 3 år. Voksne uten barn med, er selvsagt også hjertelig velkommen.

Kafeen holder åpent lørdag og søndag i museets åpningstid.

Påmelding er ikke nødvendig.

Velkommen!