Foto: Nasjonalmuseet / Børre Høstland
  • 20. oktober 2022
  • Nasjonalmuseet – Auditoriet

Velkommen til fagseminar om inkluderende arkitektur og byplanlegging i auditoriet i det nye Nasjonalmuseet!

Hvordan kan vi skape mer inkluderende byer, der det er plass til alle? Dette spørsmålet er utgangspunktet for dette fagseminaret, som arrangeres i samarbeid med Oslo Arkitekturtriennale, med bidrag fra norske og svenske arkitekter og arkitektkontorer.

Du får blant annet høre om hvordan skateparker kan bli mer inkluderende og mer attraktive for jenter, og om arbeidsmetoden «D-I-G » (engelsk: doing in group) utviklet av kunst- og arkitekturkollektivet MYCKET

Seminaret er gratis, men du må ha billett for å sikre deg plass i auditoriet. Seminaret vil også bli strømmet direkte.

Arrangementet er en del av formidlingsprogrammet til utstillingen Inn i fellesskapet, Nasjonalmuseets bidrag til årets arkitekturtriennale. Utstillingen er i Nasjonalmuseet – Arkitektur på Bankplassen 3.

Paneldeltakere

• Katarina Bonnevier, MYCKET
• Fredrik Angner, landskapsarkitekt i White Arkitekter
• Jenny Grettve, arkitekter og meddirektør i Dark Matter Labs
• Mads Pålsrud, designer og medgrunnlegger av GrowLab

Innleggene er på norsk og svensk.

Se seminaret direkte her:

Jobber ... Jobber ...