Laure Provoust, "Untitled (Floating tapestry)", 2022. Copyright Laure Provoust/BONO, courtesy of the artist
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • 8. november og 8. desember kl. 19.00–20.30
  • Begrenset antall plasser

Billetter for november og desember er utsolgt.

Hver fullmånekveld fra 8. november til 8. desember ønsker Anand Raj dere velkommen til et yogisk fullmånerituale i Laure Prouvosts utstilling, "Above Front Tears Oui Float".

I Lyshallen har kunstneren skapt et flytende landskap med svevende fugler og skulpturer som danser vektløst i rommet. Det er et gåtefullt univers fullt av kontraster, med farger, lys og mørke. Gjennom fysiske øvelser, pusteteknikker, mantraer og meditasjon vil du kunne oppdage nye sider ved din egen kropp. Vi skal la de fem elementene (ild, vann, jord, luft og eter) danse gjennom oss, vi skal gi vinger til bevisstheten vår og søke nye horisonter.

Anand Raj er eier og administrerende direktør ved Northern Light Yoga og Northern Light Academy. Han er Kundalini yogalærer og hovedlærertrener. For Anand Raj  er Kundalini yoga en kreativ yogaform, noe du vil merke i hans varierte timer. Han veileder deg gjennom kriyas (yogaøkter) og meditasjoner på en sensitiv og presis måte som vil kunne gi deg en dypere forståelse og flyt i timen.

Fullmånekvelden er åpen for alle: Både for deg som er ny til Kundalini yoga og for deg som har gjort det før. Siden yogaøkten er i utstillingsrommet, vil det være andre publikummere til stede. Av sikkerhetsmessige grunner sørger museet for yogamatter for alle deltagere, samt drikke i Salongen etter økten.

Begrenset antall billetter. Yoga kan praktiseres sittende, som for eksempel i rullestol, spesielt når det gjelder meditasjon, pust og enklere bevegelser. Men det vil ikke være mulighet for individuell oppfølging. Ledsager kan følge med.
Oppmøte utenfor rom 1.  Møt ferdig skiftet da det ikke er noen garderobemuligheter.

For å delta må du ha billett til Fullmåneyoga og gyldig inngangsbillett til Nasjonalmuseet.