Laure Prouvost, «Untitled (Bird woman film)», 2022 © Laure Prouvost/BONO, courtesy the artist
Foto: Alex Kachkaev
  • Nasjonalmuseet
  • Tirsdag 6.12 og torsdag 15.12 kl.18.30—19.15.

Velkommen til omvisning i utstillingen Laure Prouvost. Above Front Tears Oui Float

Laure Prouvost har tatt i bruk Lyshallens mektige format og skapt en verden av kontraster. Hun påvirker våre sanser og følelser med tyngdekraft, lys og farge, og leker med vår orienteringssans. Pulserende lys, funklende fantasirike glasskulpturer og fontener gir lys, farge og liv i den truede verden. I sin kunst refererer Prouvost også til kunsthistoriske og religiøse motiver som antikkens fontener, den arketypiske grotten, fugler og fisker.

Omvisningen varer cirka 45 minutter. Oppmøte i utstillingen. Omvisningen er gratis med gyldig inngangsbillett til museet.