• 29. juli 2022
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen – Curatron
  • 17–20

Du er invitert til Curatrons andre utstilling i «Jeg kaller det kunst» denne fredagen: Trivielle objekter: en samtidsarkeologi. Kom og opplev hvordan en splitter ny utstilling i kunstverdenen er, og stå skulder til skulder med en god venn mens dere hører på musiker Vilde Tuv sette stemningen. Fasilitator for utstillingen, Raisa Porsanger, sammenligner også måten de har blitt valgt ut på med sjekkeappen happn, som har slagordet «Find the people you've crossed paths with».

Vi starter med Vilde Tuv kl 17.30.

Arrangementet er gratis, men besøkende må ha inngangsbillett til museet. Billetter kan kjøpes i skranken eller her.

Med:

• Johanne Hestvold, Isolation (The Humble Administrator’s Garden), 2022, Divination (Pasargadae Garden), 2022.
  • Linda Lerseth, Alna, 2022.
  • Martin Sæther, Fem verk, uten tittel, 2022.
  • Melanie Kitti, Lumps, lumps, lumps become bumps on your tongue, 2022.

Om Curatron

Curatron er et dataprogram som lar kunstnerne velge hvem de ønsker å stille ut sammen med. Siden lanseringen i 2013 har Curatron gjennomført 28 åpne utlysninger for både kunstneropphold og utstillinger for ulike kunstorganisasjoner i en rekke land.

Jeg kaller det kunst

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.