Øyvind Torseter, «Dersom du hogger i skogen min, skal jeg drepe deg!» 2013
Foto: Jeanette Veiby
  • 28. august 2022
  • Nasjonalmuseet – Oppmøte i «Østenfor sol Vestenfor måne» - 2. etasje, adkomst via rom 76

Her får du sammen med illustratør og bildekunstner Øyvind Torseter prøve ut tegnemetoder som han ofte bruker selv. Du får ta i bruk pennesplitt og blekk på papir, og under prosessen vil det dukke opp noen helt spesielle stempler. Tilfeldigheter som oppstår underveis brukes som ledetråd til nye motiver. Her handler det om å ikke tenke så mye mens man tegner, men å la det som skjer på papiret styre tegningen.

Etter en kort omvisning i utstillingen «Østenfor sol Vestenfor måne», vil du gå sammen med en omviser til Verksted A.

Verkstedet passer både deg som tegner mye og deg som tegner lite, og aller best for dem mellom 7 og 99 år. Torseter har laget mange bildebøker. Tegningene hans er historier som setter fantasien i gang.

For å delta må du ha gyldig inngangsbillett til Nasjonalmuseet samt gratis billett til verkstedet.

Oppmøte i «Østenfor sol Vestenfor måne» – 2. etasje, adkomst via rom 76.
Verkstedet finner sted i verksted A – 2. etasje, adkomst via rom 86.