Foto: Eli Maria Lundgaard
  • 23. august 2022
  • Nasjonalmuseet – Auditoriet
  • 17.00–20.00

Annenhver tirsdag gjennom hele utstillingsperioden kan du se filmverk laget av samtidskunstnere i Norge i dag.

Et felles tema for filmene i videoslipp #6 er hvordan vi bruker kroppen og sansene våre til å navigere i tid og rom - gjerne i uvanlige situasjoner.

Filmene vises i auditoriet på Nasjonalmuseet, fra kl 17.00–20.00.

Arrangementet er gratis.

Du kan også se filmene når og hvor det skulle passe deg på vår digitale videoplattform, hvor de er tilgjengelige fra 23. august til 4. september:

Med:

• Aleksander Johan Andreassen, Undersyn, 2018
  • Glafira Severianova, Neste til høyre, 2018
  • Eli Maria Lundgaard, Barbarian, 2019
  • Tokyo Twins, Mutant Life, 2019
  • Marius Mathisrud og Oscar Juul-Sørensen, The Voice is Loudest in Your Head, 2018-19

Hva er videoplattformen?

Vi viser nye videoverk fra utstillingen «Jeg kaller det kunst» annenhver tirsdag gjennom hele utstillingsperioden.

Jeg kaller det kunst

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.