Juryomvisning under Norske kunsthåndverkeres Årsutstilling i 2022, Drammens Museum.
Foto: Mari Henanger
  • Nasjonalmuseet
  • 22. oktober 2023 kl. 14.00–14.45

I denne omvisningen vil juryleder Kjersti Johannessen og museets jury-representant Inger Helene N. Stemshaug gi deg et innblikk i hva som rører seg på kunsthåndverksfeltet i dag.

«Norske Kunsthåndverkeres Årsutstilling 2023» tar pulsen på samtidskunsthåndverk i Norge. Årsutstillingen ble første gang vist i 1975, og det er første gang utstillingen holdes i det nye Nasjonalmuseet.

Årsutstillingen har åpen innsendingsrett. I juryen sitter smykkekunstner og professor Ingjerd Hanevold, keramisk kunstner Moa Håkansson, glasskunstner Kjersti Johannessen og museets juryrepresentant, kurator Inger Helene N. Stemshaug.

Oppmøte i utstillingen kl. 14.00.

Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten til museet. Første til mølla-prinsippet gjelder.