Foto: Nasjonalmuseet / Annar Bjørgli
  • Lørdager og søndager kl 12.00 og 14.30.
  • Nasjonalmuseet
  • Familievennlig
  • Begrenset antall plasser

Tap av biologisk mangfold er en stor trussel for livet på jorda. Nærmere 50 % av de truede artene i Norge lever i gammel eller urskogsnær skog. Hva kan vi gjøre for å ta bedre vare på mangfoldet i skogen?

Urskogen Silva er et prisvinnende interaktivt verksted hvor barna inviteres inn i et univers som åpner opp for nysgjerrighet for både kunst og natur og hvor de kan bidra til å redde urskogen. I samlingspresentasjonen kan du og barna også oppleve hvordan kunstnere har arbeidet med skogen som tema og motiv gjennom tidene. Kanskje tar dere turen dit før eller etter et besøk i Silva?

Silva passer for alle over 3 år og befinner seg i underetasjen ved garderobene i Nasjonalmuseet. Omvisning og verksted varer i ca. 90 minutter.

Oppmøte er bak Vestibylen, rett ved døra inn til rom 1 i Samlingen. Det er gratis å være med inn i Silva så lenge dere har gyldig inngangsbillett til museet og eget Silva-stempel som fås i Infoskranken.

Silva har begrenset antall plasser. Første til mølla-prinsippet gjelder. Silva er ikke åpent 18. og 19. mai, og 8. og 9. juni 2024.