Et rom med orange vegger, hvor det henger to store malerier. I midten av rommet er det en lang sittebenk.
Foto: Nasjonalmuseet
  • 16. desember 2023 kl. 12.00–13.00
  • Nasjonalmuseet
  • Begrenset antall plasser
  • På tegnspråk

Bli bedre kjent med utvalgte verk i samlingen, med vekt på nyere bildekunst. I denne omvisningen kan du lære mer om hvordan norske og internasjonale kunstnere fra 1900-tallet og framover har tatt i bruk sterke farger og en råere motivgjengivelse i sin søken etter nye kunstneriske uttrykk.

Omvisningen er gratis, men du må ha inngangsbillett til museet, i tillegg til billett til selve omvisningen for å kunne delta.

Omvisninger med tegnspråk

I denne omvisningen kan du bli bedre kjent med et tema innen kunst, arkitektur og design med tegnspråk.

Omvisningen varer i 45 minutter. Du kan beregne ca. 1 time totalt, inkludert forflytning. Oppmøte er i Vestibylen ved infoskranken.

Ønsker du å bestille en privat omvisning på tegnspråk? Ta kontakt med omvisninger@nasjonalmuseet.no.