Foto: Dextra Musica
  • Nasjonalmuseet – Auditoriet
  • 19.00–20.45
  • Begrenset antall plasser

Giovanni Battista Guadagnini står i en særstilling blant de italienske instrumentmakere med sin helt egne stil, og med en karriere som førte ham til ulike musikkmiljøer over hele Nordvest-Italia.

På kveldens konsert har du en sjelden anledning til å oppleve en reise gjennom hele hans produksjon; fra Piacenza på 1740-tallet til Milano 1750, Parma 1760 og Torino 1770-80. Instrumentene har reist til orkestre og konsertsaler verden rundt siden, og møtes nå igjen under utstillingen «Mestermøter».

Medvirkende:
Terje Tønnesen, Stephan Barratt- Due, Atle Sponberg, Sara Övinge, Cam Kjøll, Marianne Thorsen, Kolbjørn Holte, fiolin, Michael Grolid, Catherine Bullock, Henninge Landaas, bratsj, Torleif Thedéen og Marcus Michelin, cello

Program:
Musikk av Bach, Brustad, Schubert og Tsjaikovskij

Vennligst møt opp i god tid før konsertstart. Dørene åpner 18:30.
Arrangementet er fullbooket, men det kan forekomme uavhentede billetter.