Carroll Dunham, «#ENG 9», 1993 © Dunham, Carroll/BONO
  • 22. februar 2023
  • Nasjonalmuseet – Studiesal grafikk og tegning
  • 14:00–16:00

I forbindelse med utstillingen «Carroll Dunham. Hvor er jeg? Grafikk 1985–2022», får du smugtitte i mappene med grafiske trykk som museet nylig fikk i gave av den amerikanske kunstneren.

Dunham er internasjonalt kjent for sine malerier, tegninger og grafiske verk. Inspirert av omgivelser, egne erfaringer, kunsthistorie og popkultur, retter han blikket mot både det lille og det store – fra science fiction og universets uendelighet til kroppslige figurer og fremstillingene av bladverket på et tre. Dunham har vært knyttet til flere av de viktigste grafiske verkstedene i USA.

Hver onsdag mellom kl. 14.00 og 16.00 får du mulighet til å bli kjent med grafikk og tegning fra Nasjonalmuseets samling. I Studiesalen kommer du tett på originale verk av kunstnere som Francisco de Goya, Edvard Munch, Max Klinger, Kähte Kollwitz, Anna Eva Bergman og Lotte Konow Lund.

Arrangementet krever ingen påmelding. For å delta må du ha gyldig inngangsbillett til Nasjonalmuseet.

Velkommen innom!