«Selfie with Political Causes», 2018. © Grayson Perry. Med tillatelse fra kunstneren, Paragon | Contemporary Editions Ltd og Victoria Miro
  • 22. mars 2023
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen
  • 17.30–19.00

Velkommen til kuratoromvisning i «Grayson Perry. Innafor og utafor» ved seniorkurator samling Knut Astrup Bull. Omvisningen vil gi fordypning i enkeltverk.

Dette er den første soloutstillingen med Grayson Perrys kunst i Norge. Han er kjent for sine nyskapende bildefortellinger og sitt skarpe satiriske blikk på engelsk kultur- og samfunnsliv. Utstillingen viser keramikk, bildetepper og skulpturer fra 1980-årene fram til i dag. Kunstnerens personlige og mellommenneskelige blikk på samfunnet kommer tydelig fram i utstillingen. Verkene kretser rundt tema som identitet, smak, og kjønnsroller, noen av de normene som styrer hva vi oppfatter å være innafor eller utafor.

Omvisningen foregår på norsk og varer ca. 90 minutter.

Ingen påmelding kreves. Det er gratis å delta på omvisningen så lenge du har inngangsbillett til museet. Billetter kan kjøpes når du kommer til museet eller på forhånd her. Vi praktiserer første til mølla-prinsippet.

Velkommen!