Bilde av skog i blå- og grønntoner, med sopp i blått og gult
Foto: Nasjonalmuseet/Guri Guri Henriksen
  • Nasjonalmuseet
  • 4. mars kl. 12.00–16.00
  • Familievennlig
  • Begrenset antall plasser

Tap av biologisk mangfold er en stor trussel for livet på jorda. Nærmere 50 % av de truede artene i Norge lever i gammel eller urskogsnær skog. Hva kan vi gjøre for å ta bedre vare på mangfoldet i skogen?

Urskogen Silva er et interaktivt verksted hvor barna inviteres inn i et univers som åpner opp for nysgjerrighet for både kunst og natur og hvor de kan bidra til å redde urskogen. I samlingspresentasjonen kan du og barna også oppleve hvordan kunstnere har arbeidet med skogen som tema og motiv gjennom tidene. Kanskje tar dere turen dit før eller etter et besøk i Silva?

Tidspunkter for Silva:

• 12.00–12.45
  • 13.00–13.45
  • 14.00–14.45
  • 15.00–15.45

Verkstedet passer for alle over 3 år og befinner seg i underetasjen ved garderobene i Nasjonalmuseet.

Kom gjerne 5 minutter før verkstedet begynner for å være sikker på å få plass.

For å delta må du ha gyldig billett til Nasjonalmuseet. Billettene kan kjøpes i skranken ved ankomst til museet, eller her.