Abstrakt fargerikt bilde med bølgende former.
Carroll Dunham, «Seven Places (Gamma)», 1994 © Dunham, Carroll/BONO
Foto: Nasjonalmuseet / Andreas Harvik
  • 14. mai 2023
  • Nasjonalmuseet – Galleri grafikk og tegning
  • 14.00–14.30

Velkommen til kuratoromvisning i utstillingen «Carroll Dunham. Hvor er jeg? Grafikk 1985–2022».

Dunham slo gjennom som kunster i New York tidlig på 1980-tallet, og er i dag internasjonalt kjent for sine malerier, tegninger og grafikk. Verkene hans har referanser til både kunsthistorie, populærkultur og personlige erfaringer, og viser et rikt spenn i uttrykk, motiver, tema og teknikker. Dette er den første museumspresentasjonen av hans grafikk i Norden.

Nasjonalmuseet mottok nylig en betydelig gave fra kunstneren, som består av hele 161 grafiske blad fra 1980-tallet og fram til i dag. Det er et utvalg av disse som vises i utstillingen.

Omvisningen foregår på norsk og varer ca. 30 minutter.

Ingen påmelding kreves. Det er gratis å delta på omvisningen så lenge du har inngangsbillett til museet. Billetter kan kjøpes når du kommer til museet eller på forhånd. Vi følger først til mølla-prinsippet.