Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg
  • Nasjonalmuseet
  • 3., 10., 17. og 24. juni kl. 14.00
  • Familievennlig

Nysgjerrig på det nye Nasjonalmuseet? Bli litt bedre kjent med museet og samlingen i denne omvisningen.

Turen går fra Vestibylen i 1. etasje til Lyshallen i 3. etasje. På veien stopper vi innom utvalgte rom i samlingspresentasjonen i 1. og 2. etasje og ser underveis også på arkitekturen og utstillingsdesign i selve bygget.

Du trenger ikke melde deg på til denne omvisningen. Men, du trenger inngangsbillett til museet for å komme deg inn og dermed kunne delta når selve omvisningen finner sted. Omvisningen varer i ca. 45 minutter. Oppmøtested er rett ved døren inn til rom 1 i Samlingen.

Nysgjerrig på er omvisninger som byr på et overblikk over et aktuelt kunstnerskap, noen kunstverk eller et tema innen, kunst, arkitektur og design. Ønsker du noe mer i dybden? Nasjonalmuseet tilbyr også Dypdykk, som er omvisninger som dykker dypere inn i et angitt tema.