Foto: Nasjonalmuseet
  • 27. april og 25. mai 2024 kl. 12.00–14.00
  • Nasjonalmuseet

Velkommen til en uformell tegneøkt med kunstner og arkitekt Francisco Braga!

Her lærer du enkle tegneteknikker og får veiledning mens du tegner en skulptur. Det er ingen krav til forkunnskaper, og aktiviteten passer for alle aldre. Tegneøkten arrangeres blant gipsskulpturene i første etasje. Her kan du tegne omkranset av rundt 70 avstøpninger av greske og romerske skulpturer fra en periode på hele 4 500 år.

Braga er opprinnelig fra Portugal, og snakker norsk, engelsk og portugisisk. Tegning er viktig i hans kunstneriske praksis. Braga benytter tegning som verktøy til å utforske sitt eget forhold til verden gjennom kunst.

Streken

«Streken» er en serie verksteder som arrangeres av Nasjonalmuseet i samarbeid med forskjellige kunstnere som arbeider med tegning. Her får du nye perspektiver på tegning.