Skjermbilde fra filmen, som viser et lerret som henger på et bygg i en hage.
M. Hahn, S. M. Skavlan, I. A. Sivertsen, H. A. Abdi, T. T. Kristoffersen, M. Koshti, «Ta Vare På / Take Care», 11:10 min., 2023
  • Flere datoer i januar, februar og mars.
  • Nasjonalmuseet

Velkommen til omvisning i utstillingen «Hånd og maskin. Arkitektoniske tegninger»!

Hvordan påvirker en eksplosiv teknologisk utvikling og globale kriser arkitekter og måten de jobber på?

I utstillingen «Hånd og maskin» undersøkes dette gjennom et utvalg tegninger og installasjoner. De eldste verkene som presenteres ble til i tiden rundt den globale finanskrisen i 2008. I etterdønningene av krisen startet en yngre generasjon arkitekter med å utfordre de digitale tegneverktøyene samtidig som de begynte å jobbe mer lokalt, kollektivt og ikke-kommersielt.

Omvisningen er en introduksjon til utstillingen «Hånd og maskin. Arkitektoniske tegninger», og varer i ca. 20 minutter.

Omvisningen er gratis med gyldig inngangsbillett til museet.

Omvisningen arrangeres flere ganger i januar og februar.
Se kalender for tidspunkter.