En omviser står med en gruppe foran et fargerikt kunstverk
Foto: Nasjonalmuseet / Andreas Harvik
  • Flere ganger i uka
  • Nasjonalmuseet

Er du nysgjerrig på Nasjonalmuseet? Bli kjent med arkitekturen og få en introduksjon til samlingens mange fortellinger fra oldtiden til i dag, fra kjente og kjære ikoner til nye ervervelser.

Hvordan jobber vi for å nå alle? Få et innblikk i hvordan samlingspresentasjonen har blitt til gjennom utvalg og sammensetning av kunstverk, utstillingsarkitektur og formidlingsgrep.

Oppmøte er bak Vestibylen, rett ved døren inn til rom 1 i Samlingen. Omvisningen er gratis med gyldig inngangsbillett til museet.

Nysgjerrig på
«Nysgjerrig på» er omvisninger som byr på et overblikk over et aktuelt kunstnerskap, noen kunstverk eller et tema innen, kunst, arkitektur og design. Ønsker du noe som går mer i dybden? Nasjonalmuseet tilbyr også «Dypdykk»; omvisninger som dykker dypere inn blikk i et tema.

Omvisningen arrangeres flere ganger i uka fra januar til juni 2024.
Se kalender for tidspunkter