En gruppe kvinner og menn nyter et glass solo i et vinterlandskap omgitt av høye fjell.
Mittet & Co, Grøndahl og Søn, «Norvège», 1955.
Foto: Nasjonalmuseet / Børre Høstland.
  • 31. januar 2024 kl. 15.00–18.00
  • Nasjonalmuseet – Studiesalen

Stupbratte løyper og duggfrisk Solo i glasset: Bli med på et nostalgisk dypdykk i museets rikholdige samling av reiselivsplakater fra da Norge gradvis ble en destinasjon på det europeiske turistkartet på midten av 1900-tallet. Med framveksten av reiselivsnæringen oppsto en ny kunstform; den illustrerte reiseplakaten. Her fristet blendene og kunstneriske reisemotiver turister fra fjern og nær med et fantastisk utendørslandskap som bød på fjell, fjorder og byer dekket i hvitt.

Gå ikke glipp av den første pop-up-utstillingen med kunstplakater i Nasjonalmuseet!

Studiesalen

Onsdager mellom kl. 15 og 17 inviterer Nasjonalmuseet til pop-up-utstillinger og arrangementer i Studiesalen. Studiesalen kan også besøkes etter avtale dersom du ønsker å fordype deg i museets samling av grafikk og tegning.

Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Velkommen innom!