Boka «Familien på Gilje» med tegninger av Erik Werenskiold.
Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg
  • 28. februar, 13. og 20. mars 2024 kl. 18.00–20.00
  • Nasjonalmuseet – Biblioteket
  • Begrenset antall plasser

Velkommen til lesesirkel om Jonas Lies roman «Familien på Gilje».

Tre ganger møtes vi til samtale som ledes av en formidler ved museet. Her kan du dele leseropplevelsen og diskutere tema som tas opp i boka, eller bare lytte hvis du heller vil det. Enten dette er ditt første møte med romanen eller du kjenner den godt fra før, er dette en mulighet til å fordype seg i et verk fra norsk litteraturhistorie.

Boka er aktuell i utstillingen «Mitt Liv! Mitt Valg?» der du kan se Erik Werenskiolds originale illustrasjoner til romanen, sammen med verk av samtidskunstnerne Gelawesh Waledkhani og Hanne Lydia Opøien Figenschou.

Arrangementet er gratis, men du må hente ut en billett for å delta. Billetten gjelder for alle tre datoer.

Informasjon om hva du kan lese til første samling sendes ut ved påmelding.
På første samling (28.02.) får du se et utvalg av Erik Werenskiolds tegninger i studiesalen, med kurator Møyfrid Tveit.