Maleri av Jan Van Kessel av gjennomfrossen kanal med mennesker på.
Jan van Kessel, «Ved Heiligewegspoort i Amsterdam», mellom 1660 og 1680
Foto: Nasjonalmuseet / Frode Larsen
  • 20.–23. februar 2024 kl. 12.00–16.00
  • Nasjonalmuseet – Verksted C

Bli med ut på glattisen! I maleriet Ved Heiligewegspoort i Amsterdam morer barn, voksne og dyr seg på en gjennomfrossen kanal i Amsterdam. Maleriet er fra 1600- tallet av kunstneren Jan Van Kessel, og er fullt av detaljer. Ser du vognen som trekkes av en geit? Eller hunden som får en klapp av eieren sin?

I verkstedet finner du en modell av et islagt vinterlandskap. Her kan du og barna selv lage figurer av plastelina som går, sklir og leker på glattisen. Dere kan ta med dere figurene hjem, eller sette dem igjen i modellen slik at andre kan se hva dere har laget.

Verkstedet passer for barn og familier fra 5 år og oppover. Arrangementet er gratis men du må ha gyldig inngangsbillett for å delta. Barn må være i følge med en voksen. Oppmøte er i verksted C i Nasjonalmuseet.

Velkommen!