Alternativ tekst til bilde: Dinosaurlignende figur i papp i rød boks. Bilde fra utstillingen Hånd og maskin.
Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg
  • 3., 10., 17. og 24. mars 2024 kl. 12.00–16.00
  • Nasjonalmuseet – Verksted A

Bli med på verksted med arkitektene i Søstra100 i Nasjonalmuseet!

Hva skjer hvis vi må reparere husene vi bor i, byen vi lever i og arkitekturen vi omgir oss med? Og hva slags nye verktøy må vi finne opp når vi må reparere istedenfor å bygge nytt?

I verkstedet inviteres dere til å tenke nye tanker rundt hva reparasjon kan være. Her kan dere bruke fantasien for å lage nye verktøy med papp, saks, tusjer og teip som kan løse små og store problemer. Hva med å lage et hjerneverktøy, et verdensverktøy, eller en ny hammer?

Verkstedet passer for alle aldre og ledes av arkitektene Stina Molander Skavlan og Mira Hahn i arkitektkontoret Søstra100, som viser installasjonen «Omsorgsbua» i utstillingen «Hånd og maskin. Arkitektoniske tegninger» i Nasjonalmuseet.

Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten til museet. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Velkommen til familiesøndag i Nasjonalmuseet, hvor både små og store får kreativt påfyll!