Britta Marakatt-Labba, «Lodderáidaras / Melkeveien / The Milky Way», 2022 (utsnitt) © Marakatt-Labba, Britta/BONO
Foto: Stortinget
  • 19. mars 2024 kl. 17.30–19.00
  • Nasjonalmuseet
  • Begrenset antall plasser

Velkommen til årets første lærertreff hvor Nasjonalmuseet byr på faglig påfyll og sosialt samvær med andre lærere!

Her kan du delta på omvisning i utstillingen «Britta Marakatt-Labba. Sylkvasse sting». I sammenheng med denne utstillingen vil det også holdes en introduksjon til museets aktuelle skoletilbud.

Britta Marakatt-Labba (f. 1951, Sápmi) arbeider hovedsakelig med broderi, men også med grafikk, akvarell, skulptur og installasjon. Hun er kjent for sin miljøkamp og formidling av samisk kultur og historie.

Arrangementet passer for lærere på alle trinn. Oppmøte presis kl. 17.30 utenfor Auditoriet i vestibylen.