En mann ser inn på en husmodell i et monter.
Bli med på omvisning i Nasjonalmuseet!
Foto: Nasjonalmuseet / Andreas Harvik
  • 27. mars 2024 kl. 12.00–12.45
  • Nasjonalmuseet

Bli bedre kjent med arkitekturhistorien i utvalgte rom i samlingspresentasjonen og arkitekturens samspill med bildekunst og design.

I omvisningen ser vi på arkitekten som designer av helhetlige bomiljøer. Omvisningen avsluttes i rommet som er viet arkitekten Sverre Fehn og hans to paviljonger i Venezia og Brussel.

Oppmøte er bak Vestibylen, rett ved døra inn til rom 1 i Samlingen. Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten til museet. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Påske i Nasjonalmuseet
Utforsk Nasjonalmuseet i påska! I påskeuka kan du få med deg omvisninger og verksteder i forbindelse med samlingen og temporære utstillinger. Bli med på vandringer i samtidskunst, arkitektur, eldre bildekunst og designhistorie.

Nysgjerrig på
«Nysgjerrig på» er omvisninger som byr på et overblikk over et aktuelt kunstnerskap, noen kunstverk eller et tema innen, kunst, arkitektur og design. Ønsker du noe som går mer i dybden? Nasjonalmuseet tilbyr også «Dypdykk»; omvisninger som dykker dypere inn blikk i et tema.

«Nysgjerrig på» arrangeres flere ganger i uka fra januar til juni 2024.

Se kalender for tidspunkter