Kalenderbilder for månedene april, med en mann omgitt av fugler og vekster, og mai, med en rytter til hest
Ukjent kunstner, «Baldisholteppet», 1040–1190.
Foto: Nasjonalmuseet / Frode Larsen
  • 6. april 2024 kl. 12.00–12.45
  • Nasjonalmuseet

I denne synstolkede omvisningen i samlingspresentasjonen stopper vi ved aktuelle gjenstander fra den eldre designhistorien; fra 1100-tallets bildetepper, til 1700 tallets glasspokaler.

Hvem skapte disse gjenstandene og hvem bestilte dem? Hva var de aktuelle gjenstandenes sosiale og estetiske funksjon?

Omvisninger med synstolk

I denne omvisningen kan du bli bedre kjent med et tema innen kunst, arkitektur og design med synstolk.

Omvisningen varer i 45 minutter. Du kan beregne ca. 1 time totalt, inkludert forflytning. Oppmøte er i Vestibylen ved infoskranken.

Ønsker du å bestille en privat omvisning med synstolk? Ta kontakt med omvisninger@nasjonalmuseet.no.