Kunstner i verkstedet
  • 21. mai 2024 kl. 17.00–19.00
  • Nasjonalmuseet – Verksted A
  • Begrenset antall plasser

Bli med på verksted med kunstneren Ilija Wyller. Her får du lage dine egne abstrakte komposisjoner og eksperimentere med forskjellige malemåter.

I dette verkstedet fokuserer vi på selve maleprosessen og jobber raskt og intuitivt. Her får du sjansen til å skape flere malerier på papir og eksperimentere med farger, komposisjon og penselføring, alt under veiledning av Wyller, som vil gi deg råd og tips. Ingen forkunnskaper er nødvendig.

Arrangementet er for Nasjonalmuseets medlemmer. Du må ha egen billett til verkstedet for å delta. Oppmøte i Verksted A i museets andre etasje.

Verkstedet er en del av formidlingsprogrammet til utstillingen « Mark Rothko. Malerier på papir» i Lyshallen. Dette er den første store presentasjonen av Rothko i Norden og viser malerier på papir fra hele hans karriere.

Wyller (f. 1987, New York) bor og arbeider i Oslo. Hun arbeider med maleri og skulptur, og er særlig opptatt av landskap i vid forstand. Hennes malerier befinner seg et sted mellom ideer rundt impresjonistiske landskap, faktiske landskap og abstrakt ekspresjonisme.