En hodeløs skikkelse kledt i turkis jakke, strømper og sko trer frem fra en svart bakgrunn.
Mamma Andersson, uten tittel, 2016 © Andersson Mamma / BONO
Foto: Nasjonalmuseet / Morten Thorkildsen
  • 29. mai 2024 kl. 15.00–17.00
  • Nasjonalmuseet

I forbindelse med utstillingen «Kandinskij. Inn i det ukjente» ser Studiesalen nærmere på kunstnerens formative år i relasjon til museets samling av grafikk og tegning.

Denne onsdagen henter vi frem tresnitt av samtidskunstner Mamma Andersson, som deler Kandinskijs fascinasjon for grafikkens muligheter og de melankolske, tilbakeskuende fortellingene.

Studiesalen
Onsdager inviterer Nasjonalmuseet til pop-up-utstillinger og arrangementer i Studiesalen. Utstillingene er åpne for alle, og er inkludert i inngangsbilletten til museet. Studiesalen kan også besøkes etter avtale dersom du ønsker å fordype deg i museets samling av grafikk og tegning.

Velkommen innom!