En maleri med tre felt. Øverst er det sølv, i midten en smal stripe med beige, og nederst en dyp, mørk blå.
Anna-Eva Bergman, "No.8-1969 Grand horizon bleu". © Bergman, Anna-Eva / BONO
Foto: Stiftelsen Hartung-Bergman
  • Tirsdager og torsdager fra 2. juli til 1. august.
  • Nasjonalmuseet

Det er begrenset antall plasser. Arrangementet krever påmelding i Infoskranken samme dag, og du må ha billett til museet for å kunne delta. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Velkommen til introduksjonsomvisning i utstillingen «Hun blir Anna-Eva Bergman»

Anna-Eva Bergman (1909-1987) levde store deler av livet i Frankrike, men i maleriene hennes sniker Norge og minnene om norske landskap seg inn. I maleriene, som vipper mellom det abstrakte og det forestillende, skapte Bergman et rom for å reflektere over naturen.

Omvisningen gir en introduksjon til utstillingen «Hun blir Anna-Eva Bergman», som følger Bergmans vei inn i et nytt maleri og rommer flere av hennes monumentale verk fra 1950 til 1975.

Omvisningen holdes tirsdager og torsdager fra 2. juli til 1. august.
Se kalender for tidspunkter

Oppmøte og påmelding i infoskranken i Vestibylen. Det er begrenset antall plasser på omvisningen. Omvisningen er gratis, men du må ha inngangsbillett til museet for å delta.