Vinterlandskap med hus, mennesker, hest og sleder.
Lars Jorde, «Julegilde», 1895–1896
Foto: Nasjonalmuseet

Senk skuldrene i Nasjonalmuseet i førjulstida! Bli inspirert av kunsten, nyt et måltid i kafeen og fullfør julegavehandelen i museumsbutikken. Du kan også studere gamle julehefter, delta på juleverksted eller oppleve tradisjonell julesang fra kammerkor.

Bli medlem eller gi bort et gavemedlemskap

Kjøp medlemskap

Julestemning i Nasjonalmuseets designbutikk

Museumsbutikken er gjort klar til jul. Her finner du stemningsfull juledekorasjon og tradisjonsrike julekalendere. Ser du etter den spesielle gaven? Vi har designprodukter med høy kvalitet og lang levetid.

Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg

Mat og drikke

Ta en pause fra den travle juletida i Nasjonalmuseets kafé. Kafeene i det nye Nasjonalmuseet gjenspeiler norsk matkultur med et moderne og internasjonalt preg.

Sesongens meny byr blant annet på snitter med juleskinke og desserter med julesmaker som risgrøt og krumkake.