I det nye Nasjonalmuseet er vegger noe mer enn noe man bare henger bilder på. Bli kjent med vurderingene som ligger bak valget av blåfarge i Munch-rommet, og se hvordan 400 reinsdyrskaller gir publikum en helt spesiell velkomst når de kommer inn i museet.

Jobber ... Jobber ...

Hvordan flytter man egentlig den amerikanske kunstneren Sol LeWitts enorme veggmaleri fra Storebrands hovedkvarter til Salongen i Nasjonalmuseet? Jo, man maler over verket og maler det opp på nytt. Resultatet blir en eksplosjon av farger som til og med kan ses fra utsiden av museet. I det nye Nasjonalmuseet er vegger noe mer enn noe man bare henger bilder på. Hvert av de over 90 utstillingsrommene har nøye utvalgte farger. Bli kjent med  vurderingene som ligger bak valget av blåfarge i Munch-rommet, og se hvordan 400 reinsdyrskaller gir publikum en helt spesiell velkomst når de kommer inn i museet.