Henie Onstad Kunstsenter.
Foto: Gabriele Croppi
  • 11. desember 2019
  • Henie Onstad Kunstsenter

Vi blir møtt av kommunikasjonssjef Gunhild Varvin i lobbyen som forteller historien om hvordan kunstsenteret på Høvikodden ble til og hva det var som fikk de to donatorene Sonja Henie og Niels Onstad til å gi tidenes største offentlige gave.

Vi får høre hvordan senteret har utviklet seg gjennom 50 år og hva som er dagens ambisjoner – i et sterkt endret museumsfelt. Servering av julegløgg og pepperkaker.

Kvelden avsluttes med omvisning i den aktuelle utstillingen «The Great Monster Dada Show» som for aller første gang presenterer Dada i Norge. Bevegelsen oppsto for 100 år siden blant kunstnere som ønsket en ny måte å skape kunst og formidle idéer.

Arrangementet er forbeholdt Nasjonalmuseet Venner. Det er anledning til å ta med seg en gjest!

Velkommen!

Spørsmål?