Foto: Konstantinos Dimitriadis. Photoshop, redigering, og komposisjon av bilde: Tommi Damstuen
  • 12. august 2020
  • Trevarefabrikken i Henningsvær

Dromedar spiller opp til dans og magisk show på Trevarefabrikken onsdag 12. august!

Bandet vil fremføre verket Human Condition (albumslipp høsten 2020), som har vært et ambulerende kunst- og musikkprosjekt i både inn- og utland siden 2016. Sentrale temaer for konserten i Henningsvær er havet og næring; hvordan fisketrålere gir brakke lokalsamfunn og oljerigger prioriteres fremfor klimaet og mer bærekraftige løsninger - som kommer frem i rykende ferske kostymer lagd for begivenheten.

Konserten arrangeres i samarbeid med Nasjonalmuseet og er en del av en rekke arrangementer kalt SIDESPRANG. Disse arrangementene finner sted over hele Norge i 2020-21 og er første smakebit på åpningsutstillingen i det nye Nasjonalmuseet. Her feires samtidskunsten i all sin mangfoldighet og prakt.

Dromedar er kjent for sin særegne variant av elektronika, postpunk og bortførende dansemusikk. Med røtter i performance og DIY-musikkproduksjon er konsertene hypnotiserende og hardtslående på et og samme vis. Tidligere har de spilt på Museet for Samtidskunst, CODA International Dance Festival, Bucharest Bienniale, og diverse klubber på diverse kontinent.

Vi ser frem til en unik opplevelse i havgapet!

Aldersgrense: 18 år

SIDESPRANG er støttet av Fritt Ord