Edvard Munch, «Madonna», 1894–1895
  • 12. desember 2021
  • Sendes på Facebook og Youtube
  • På engelsk

Bli bedre kjent med et av Norges mest kjente kunstverk; Edvard Munchs ikoniske Madonna fra 1894. Hvorfor ble motivet såpass viktig for Munch at han gjenskapte det i mange versjoner? Hva og hvem skal det egentlig forestille?

I denne direktesendingen fra Nasjonalmuseet møter du malerikonservator i Nasjonalmuseet, Thierry Ford, og kurator i Nasjonalmuseet og Munch-spesialist Vibeke Waallann Hansen, og ikke minst; selveste Madonna.

Når vi går live på Facebook og YouTube på Munchs bursdag, 12. desember, kan du stille spørsmål om verket i kommentarfeltet og vi vil gjøre vårt beste for å få spørsmålene besvart av ekspertene. Du kan se direktesendingen på denne siden og i dette Facebook-arrangementet.

Har du noe du vet at du lurer på allerede? Send ditt spørsmål til senior kommunikasjonsrådgiver Ellisiv Brattfjord.

Arrangementet foregår på engelsk, men vil tekstes på norsk etter direktesendingen. Opptaket vil publiseres på YouTube.

Tett på er en strømmeserie fra Nasjonalmuseet, hvor vi kommer tett på noen av høydepunktene i malerisamlingen.

Se opptaket fra sendingen 12. desember

Jobber ... Jobber ...