Omar Victor Diop Selma, 1965, 2016 Liberty © Omar Victor Diop Courtesy of the artist and MAGNIN-A gallery
  • 12. mars 2020
  • Astrup Fearnley Museet (Strandpromenaden 2)
  • 18.00–19.00

Avlyst

Basert på situasjonen med koronaviruset og retningslinjer fra Folkehelseinstituttet (FHI) har vi besluttet å stenge Nasjonalmuseet – Arkitektur og Mellomstasjonen fra og med torsdag 12.03 og ut mars. Dette innebærer at alle våre arrangementer i denne perioden er utsatt eller avlyst. Vi følger situasjonen tett og vil informere publikum om oppdaterte datoer. Vi beklager og håper på forståelse for dette.

Velkommen til omvisning i utstillingen «Alpha Crucis - Afrikansk samtidskunst» i Astrup Fearnley Museet.

Utstillingen viser originaliteten og mangfoldet blant afrikanske kunstnere som lever og arbeider i Afrika sør for Sahara. Gjestekurator er André Magnin, en kurator med et langvarig forhold til Afrika og med dyp innsikt, erfaring og kunnskap om kontinentets ulike lokale kunstscener.

Foredraget er kun for Nasjonalmuseets Venner (det er ikke anledning til å ta med en gjest).

Registrering fra kl.16.30 i resepsjonen i hovedbygningen.

Har du spørsmål om dette arrangementet? Kontakt oss på:  venner@nasjonalmuseet.no