Illustrasjon av dronningrommet
  • Nettarrangement
  • 17.30-19.00

Strømmes direkte

Foredraget strømmes direkte på museets YouTube og Facebook.

Nasjonalmuseet forvalter en unik draktsamling fra dronning Mauds tid, gitt i gave av kongefamilien. Et eget rom i det nye museet er viet deler av denne samlingen, der plagg som har tilhørt Dronning Maud og Dronning Sonja vises i all sin prakt. I dette foredraget gir kurator Anne Sommerin Simonnæs innblikk i arbeidet med rommets utforming der draktene er historieformidlere.

Arrangementet vil bli strømmet på Facebook og YouTube, og vil være tilgjengelig i etterkant.

Mot et nytt museum

I 2022 åpner det nye Nasjonalmuseet ved Rådhusplassen i Oslo, men allerede i fjor høst startet nedtellingen. «Mot et nytt museum»-serien vil gjennom foredrag, samtaler og pop-up-utstillinger gi et innblikk i det faglige arbeidet som har foregått i kulissene, mens store deler av museet har vært stengt.

Se strømmen her fra 17.30 torsdag 4. februar

Jobber ... Jobber ...