Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg

Velkommen til familiesøndag i utstillingen «Scandinavian Design og USA 1890–1980» i Nasjonalmuseet – Arkitektur.

Om du ønsker liv og røre eller fred og ro, er utstillingen et flott sted å besøke på en vårsøndag.

Program

Kl. 13.00–16.00: Aktiviteter og korte omvisninger i utstillingen; lag konturer, finn motiver i utstillingen, prøv deg på en gigantisk vevstol og sett deg i det som kanskje er verdens største Tripp Trapp-stol! For de minste er det lekerom og for lesehestene rom for fordypning i designlitteratur.

Utstillingen er fylt med industridesign, leker, grafisk design, tekstiler, klær og møbler, og byr på både gjenkjennelse og overraskelser som trekker linjer og ny forståelse mellom kulturene våre.

Kl. 15.00: Danseforestilling med Tabanka Dance Ensemble (åpen for alle med museumsbillett).

Kafeen holder åpent lørdag og søndag i museets åpningstid.

NB! Inngang fra Nedre Slottsgate (nærmest Akershus festning).

Velkommen!