MAU
Foto: Benjamin Bergmann og/and Jono Bergmann
  • 23. oktober 2022
  • Nasjonalmuseet – Auditoriet

Bruce Mau har en tro på at vi kan forandre verden og han gjør absolutt sitt for å bidra til dette. Fra ydmyke røtter,en liten gård i nærheten av Sudbury, har han blitt til en av de mest innflytelsesrike designerne og tenkerne i dag. Han er blitt tildelt prosjekter som spenner fra å kartlegge Mekka på nytt til å gjenskape landet Guatemala. MOMA ønsket ikke bare å presentere arbeidet hans, de inviterte han til å komme inn og gi museet et ansiktsløft. Likevel skiller Mau seg ut som en visjonær; han er en pragmatiker som drømmer utenfor boksen og inspirerer andre til å gjøre det samme. Hans overbevisning om at radikal transformasjon er innenfor vår rekkevidde gjør ham til en viktig stemme i vår tid. Og hans arbeid med Coca Cola, er en praktisk demonstrasjon av akkurat hva som kan oppnås i de mest usannsynlige omgivelser.

Teknisk informasjon

Regissør: Benji & Jono Bergmann