• Nasjonalmuseet
  • 4., 11., 18., 22. og 23. juli 2023 kl. 12.00 og 14.00

Transporteringsdans er en måte å bruke kroppen på som feirer bevegelseslyst og kroppens muligheter. Det er både dans og trening, med et kunstperspektiv. Det passer for alle - unge, gamle, danseglade og taktløse. Dansekunstner, trikkesjåfør og grunnlegger av bevegelseskonseptet, Martin Slaatto, leder an.

Transporteringsdans inneholder elementer som hoppsasa, gynge, snurrerier og sprelle. Gjennom metoden ønsker Slaatto at alle, uavhengig av begrensende faktorer som fysikk og alder, skal kjenne på bevegelsesglede i egen kropp, i byen og i naturen.  Publikum inviteres til å gjøre museumsplassen foran Nasjonalmuseet dynamisk og levende. Total varighet for transporteringsdansen er i underkant av en time to ganger per dag, utendørs uansett vær. Arrangementet er gratis og krever ingen påmelding.